Основні напрями діяльності

З 1994 року гімназія працює за авторською системою СЗН (семестрово-залікова система навчання - автор доктор психологічних наук Подмазін С.І.)

Cтруктура

1. Семестровий режим навчання

Весь навчальний рік розподіляється на ІІ семестри (чотири чверті із канікулами між ними).

2. Блочне викладання предметів

У 5-11 класах протягом кожного поточного семестру (чверті) викладаються не всі навчальні предмети, а тільки їх частина (2/3 від загальної кількості):
- предмети, винесені на ДПА, викладаються у другому семестрі;
- предмети з невеликою кількість годин викладаються протягом однієї- двох чвертей;
- окремо викладаються, як правило, складні предмети (якщо в одній чверті викладається алгебра, українська мова, фізика, то в другій - геометрія, українська література, хімія);
- англійська мова, трудове навчання, фізична культура, "Захист Вітчизни" рівномірно викладаються протягом року;
- літератури (українська та світоваа) розводяться у різні чверті;
- допустима концентрація одного предмета на тиждень: 2-4 пари.
Блочне викладання предметів дозволяє домогтися ефекту "занурення" у предмет, що створює передумови для опанування системними глибокими, усвідомленими знаннями.

3. Спарені скорочені уроки

Усі предмети у середній і старшій школі викладаються парами (два уроки по 40 хвилин з перервою 5 хвилин, між парами-10). Протягом дня проходить три-чотири пари. Проведення уроків парами дозволяє учням готуватися до 2-3 предметів замість 5-6 у звичайній школі.
Важливим результатом впровадження скорочених спарених уроків є економія на кожному уроці (без збитку для процесу пізнання) 10 хвилин робочого часу вчителя, що ефективно використовуються у вигляді додаткових індивідуальних занять (діз).

4. ДІЗи (додаткові індивідуальні заняття)

Хвилини, що залишаються від кожного уроку та використовуються вчителем (безкоштовно для батьків) у позаурочний час:
- для контролю діяльності учня (відпрацювання контрольних, лабораторних, практичних робіт, читання віршів напам'ять тощо);
- коригування знань учня (додаткові заняття з дітьми, які тривалий час не відвідували школи, або мають недостатній рівень знань з опанованих навчальних тем);
- розвитку учня (підготовка до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах).

5. Заліки

Контроль знань учнів 5-11 класів проводиться у вигляді заліків (тематичні, чверті, семестрові).
Заліки проводяться, переважно, у формі тестів.

З 1998 р. школа є науково – практичним майданчиком Харківського інституту післядипломної освіти (факультету менеджменту освіти). Протягом року проводяться семінари для слухачів Харківського інституту післядипломної освіти з метою ознайомлення з основними елементами системи СЗН.

З 1997 року школа є базовою факультету довузівської підготовки ХНУРЕ.

Кiлькiсть переглядiв: 46