Який ти читач?

Анкета для учнів початкових класів

«Який ти читач?»

Мета. Визначити, чи люблять учнi початкових класiв читати книги, якi саме; дiзнатися, скiльки книг вони прочитують протягом мiсяця, чи вмiють користуватися бiблiотечними каталогами, чи мають домашні бiблiотеки, чи керують батьки читанням дiтей. 1. Чи любиш ти читати книги? Які саме? 2. Скільки книг прочитуєш протягом мiсяця? З. Яким чином вибираєш книги для читання? 4. В якiй бiблiотецi, крiм шкiльної, береш книги? 5. Як ти добираєш книги: самостiйно чи з допомогою батькiв? 6. Яку книжку ти читаєш зараз? 7. Розкажи все, що ти про неї знаєш. 8. Про що тобi подобається читати? 9. Чи є у вас домашня бiблiотека? Які там книжки? Спробуй розповiсти про одну iз них. 10. Чи вмiєш користуватися біблiотечними каталогами? 11. 3 якою швидкiстю читаєш? Скiльки слiв за одну хвилину? 12. Чи робиш будь-якi записи пiд час чи пiсля читання? 13. Назви прiзвища своїх улюблених письменникiв? 14. Чи читають тобi книжки вдома? Якi? Про що ти з них дізнався?14. Чи читають тобi книжки вдома? Якi? Про що ти з них дізнався? Чи вмієш ти читати художню літературу?(тест для старшокласників) Ти вже прочитав чимало книг — і наукових, і художніх. Відвідував інші світи, дізнавався про життя різних людей, вирішував наукові проблеми, занурювався у складні проблеми різних галузей знань. Чи помічав ти, що читання художньої літератури відрізняється від читання науково-пізнавальної книги? Чи задумувався над цією різницею? Чи оцінював себе як читача? Питання тесту організують твою думку в цьому напрямку. Прочитай питання і відзнач придатні для тебе відповіді.

  • 1. Чи швидко ти читаєш художню літературу?
а) Моментально «проковтую»; б) по-різному; в) повільно, вдумливо.
  • 2. У якій обстановці ти звичайно читаєш книги?
а) У гучній; б) у будь-якій; в) у тиші.
  • 3. Чи перечитуєш ти книги?
а) Часто; б) ніколи; в) рідко.
  • 4. Чи цікавить тебе внутрішній світ героїв книг?
а) Головне для мене — дія, сюжет; б) для мене це найголовніше в художній літературі; в) іноді задумуюся над цим.
  • 5. Чи включаєшся емоційно в написане автором?
а) Інколи і радію, і сумую; б) ніколи не реагую, адже це вигадка; в) іноді, в особливо напружених місцях.
  • 6. Чи виникає в тебе образне уявлення про те, що читаєш?
а) В уяві постають цілі картини; б) іноді бачу персонажів як живих; в) ніколи.
  • 7. Чи співвідносиш ти те, що читаєш, зі своїм особистим життєвим досвідом?
а) Завжди порівнюю із собою і зі своєю поведінкою; б) іноді, коли ситуації схожі; в) ні, книжкові герої далекі від реальності, і я не знайшов у жодному схожого на себе.
  • 8. Чи цікаві тобі автори художніх творів, як особистості і художники?
а) Кожного разу це зустріч з цікавою людиною, що оригінально мислить; б) звертаю увагу тільки на знаменитих; в) автор для мене не важливий, головне, щоб книга була цікава.
  • 9. Чи пропускаєш ти описи природи?
а) Так, вони тільки відволікають від сюжету; б) іноді затримую на них увагу; в) ніколи, тому що вони допомагають краще осягти глибину того, відбувається.
  • 10. Чи придумуєш ти продовження прочитаного?
а) Часто програю в уяві різні ситуації; б) ні, це справа письменника; в) іноді, якщо цікавий сюжет. А тепер підрахуй свої бали: Бали
а б в
1 3 2 1
2 3 2 1
3 1 3 2
4 3 1 2
5 1 3 3
6 1 2 3
7 1 2 3
8 1 2 3
9 3 2 1
10 1 3 2
10—15. Ми можемо привітати тебе: ти — ідеальний читач, читач-художник і мислитель одночасно. Ти спостережливий, емоційний, здатний до співпереживання й уявного перевтілення. Ти чуйний до внутрішнього світу людей. У тебе багата уява і неординарне мислення. 15—25. У тебе є визначений читацький талант. Можливо, тобі не вистачає уважності і більш глибокого аналізу прочитаного. Хотілося б побажати тобі гарних книг на твоєму читацькому шляху, які б цілком захопили тебе і ввійшли у твоє жит¬тя назавжди. 26—30. Ти читаєш художню літературу досить поверхово і з більшою швидкістю, ніж наукову. Очевидно, тобі ще не трапилася книга, яка б цілком захопила тебе, змусила задуматися, вчитатися ще і ще раз. Зроби зусилля — візьми в руки хоча б невелике оповідання і прочитай його, не пропустивши жодного слова, ловлячи між рядків образ автора. Можливо тоді відкриється чудесний світ, повний життя і краси. Спробуй, адже треба колись почати думати, відчувати, страждати. Для цього й існує художня література.

Анкета з вивчення ефективності роботи шкільної бібліотеки

  • 1. Як часто ви відвідуєте шкільну бібліотеку?
  • 2. Чи є в бібліотеці заняття, яке вас задовольняє?
  • 3. Чи подобається вам обслуговування в шкільній бібліотеці й чим воно відрізняється від обслуговування в сільській (міській) бібліотеці?
  • 4. Які книги ви любите читати?
  • 5. Чи задовольняє вас фонд наявної літератури в шкільній бібліотеці?
  • 6. Які масові заходи ви хотіли б відвідати у шкільній бібліотеці?
  • 7. Як часто на допомогу вам приходять знання і досвід бібліотекаря? Ваше ставлення до нього.
  • 8. Що вам хотілося б змінити у шкільній бібліотеці? Що вам до вподоби, а що ні?

Анкета вивчення читацьких інтересів (для батьків)

  • 1. Прізвище, ім'я дитини.
  • 2. Якою мовою ви спілкуєтесь з вашою дитиною?
  • 3. Що ви зараз читаєте?
  • 4. Чи читаєте ви разом з дитиною? Що саме?
  • 5. Чи читаєте ви дитині? Що саме? Хто робить вибір казки (оповідання, статті)?
  • 6. На що ви звертаєте увагу, купуючи дитині книгу?
  • 7. Чи обговорюєте ви з дитиною прочитане?
  • 8. Чи цікавить вас література з теми, що вивчає ваша дитина в класі? Якщо так, то де ви її берете?
  • 9. Чи брали ви участь у плану¬ванні вивчення якоїсь теми? Якої саме? Яким чином?
  • 10. Які ідеї ви пропонуєте що¬до створення тематичних проектів?

Анкета для виявлення читацьких умінь і навичок учнів 1 класу

  • 1. Чи сам ти читаєш книжки?
  • 2. Чи читають тобі книжки вдома? Які?
  • 3. Про що ти з них дізнався?
  • 4. Чи любиш ти слухати казки, оповідання, вірші? Що більше?
  • 5. Що більше любиш: читати сам(а), чи слухати, як тобі читають?
  • 6. Чи є у вас домашня бібліотека? Які там книжки? Спробуй розповісти про одну із них.
  • 7. Розкажи усе, що ти знаєш про книжку.
  • 8. Де можна брати книжки для читання?
Кiлькiсть переглядiв: 25